loader

Накладките на спирачките – устройство, действие и повреди

Предполагаме, че всеки един от вас е разполагал с велосипед по време на своето детство. Забавните приспособления обикновено са снабдени с една единствена ръчна спирачка, така че със сигурност имате някакви основни познания относно значението на спирачните накладки.

При натискането на ръчката, вие издърпвате точно определен кабел, който от своя страна активира затягащ механизъм познат под наименованието накладка. А създаването на достатъчно триене съответно ви позволява да спрете на място. Подобен е принципът и при автомобилите, но с известната разлика, че нещата са в по-голям мащаб.

Наред с това спирачната система на превозните средства се състои от още няколко допълнителни компонента. В крайна сметка нейната същност е от изключително важно значение, тъй като благодарение на нея вие сте в безопасност, спирайки и намалявайки скоростта при необходимост.

Поддържането на цялостната система, както и конкретно накладките е основен дълг на всеки един шофьор и е важно да се отнасяте винаги сериозно към него. За да осъществите правилна поддръжка обаче е нужно предварително да сте запознати с устройството и ето защо днес сме тук да ви представим именно това.


Устройство на накладките

Макар принципът им на работа да изглежда елементарен, използването на спирачната система в автомобила е нещо повече от натискането на спирачния педал. Както казахме иновативното устройство е изградено от множество елементи и се среща при всички видове превозни средства.

Накладките са един типичен представител, който всъщност е и най-основен. За сметка на споменатият кабел при велосипедите, автомобилните спирачки разчитат изцяло на хидравлика. При натискането на спирачката в дисковата система се задейства хидравлична помпа, упражняваща натиск чрез серия от тръби.

Тези тръбички са непосредствено поставени до спирачния апарат, който бива захванат на всяко едно колело от вашата кола. Всеки апарат държи чифт спирачни накладки, които са поставени около тежък метален диск, наречен ротор. От своя страна пък роторът се намира на главината на всяко колело.

Когато настъпи момента да понижавате скоростта, натискането на педала ще активира цялата система, а накладките ще създадат триене и топлина. Спирачната система моментално преобразува кинетичната енергия в топлинна, именно поради което успявате да спрете напълно безопасно.


КОЛКО ВРЕМЕ МОГАТ ДА СЕ ИЗПОЛЗВАТ ?

По принцип накладката без значение от нейният вид е изградена от материали, които са проектирани да издържат на високо триене и напрежение. Тези конкретни продукти  могат да се състоят от различни съединения с различни свойства, така че всеки един разполага със своя собствена експлоатационна годност.

Въпреки че здравината им е несравнима за изненада на мнозина избраният тип реално може да се износи по-рано от очакваното. Лошото им състояние обезателно ще повлияе на работата на системата и ще понижи шансовете ви за ефективно спиране. А веднъж щом това се случи, последиците могат да бъдат катастрофални.

Докато частта се притиска към роторите, те постепенно се износват, като скоростта на процеса зависи от това колко честа е тяхната употреба. Всъщност забелязали ли сте черен прах около джантите на вашият автомобил ? Непознатото явление е първи признак за сериозно износване, тъй като това е  остатъкът от материала.

Все пак спирачните накладки са неразделна част от конструкцията на колата. Ето защо е от значение да се уверите, че тяхното състояние е повече от добро. Редовната поддръжка ще ви гарантира, че се качвате в напълно безопасно и функционално превозно средство за което не трябва да се притеснявате, когато сте на път.


ЗАЩО Е ТОЛКОВА ЗНАЧИМА ПОДДРЪЖКАТА ?​​​​​​​

Добре поддържаните спирачки могат да бъдат разликата между избягването на инцидент и потенциална трагедия. Имайки това в предвид, предполагаме, че сте наясно с тяхната съществена роля. Последното нещо, което бихте желали да направите е да ги пренебрегнете, влошавайки цялата ситуация.

За да им предоставяте нужната грижа има две важни неща, които трябва да бъдат спазвани от всеки собственик. Това са редовните проверки на спирачната течност и задължителните смени на дисковете и накладките.

Специалистите препоръчват да ги подменяте на всеки +20 000 км. или до появата на проблеми. Желателно е да извършвате ремонта отново при квалифицирани специалисти. По този начин шанса за грешка поради неопитност е малък и следователно конструкцията ще бъде правилно сглобена.

Също така ви съветваме да не подценявайте течността, тъй като тя се разгражда или замърсява. Когато я оставите в това състояние вие рискувате, както вашият живот, така и здравословното състояние на автомобила. Периодичното източване и подменяне е от съществено значение, за да бъдете уверени в изправността на системата.


КАК ДА РАЗБЕРЕМ, ЧЕ НАКЛАДКИТЕ СЕ НУЖДАЯТ ОТ СМЯНА ?​​​​​​​

И така, най-важният въпрос, измъчващ редица автомобилни собственици е кога наистина частта се нуждае от подмяна ? Нека започнем с това, че е нужно редовно да извършвате инспекции. Да речем това може да бъде по време на смяната на маслотои филтъра.

Ако не обръщате внимание на знаците, че има някакво смущение то колата ви сама ще се погрижи да ви уведоми. Когато това настъпи обаче вие няма да бъдете приветливо посрещнати, защото щетите са в диапазона на стряскащите цени.

Фрикционният материал на спирачките трябва задължително да бъде с дебелина поне 3-6 мм. Визуалната проверка при доверен техник може да разкрие колко живот им остава. Износените накладки и други компоненти ще затрудни спирането на автомобила от разумно разстояние.

Поради това в системата са вградени предпазни мерки от самият производител. Например повече съвременни марки разполагат с индикатор, който съобщава на таблото за износването на самата накладка или друга повреда. Също така в основата си те имат още един индикатор.

Активирането му е възможно да се срещне, когато частта е напълно изтъркана и е остана по своите тънки метални ленти. Така че, ако евентуално сте свидетел на силен писък, идващ от настъпването на педала, то може да сте сигурни, че е време за замяна.

Накратко основните признаци се обосновават върху следните ситуации :

  • Оранжева лампа светеща непосредствено на арматурното табло.
  • Пищящ звук, идващ от предницата при натискане на педала.
  • Непознат шум, идващ при спиране на място.
  • Пулсация на педала и вибрация на волана по време на спиране.


НА КОГО ДА СЕ ДОВЕРИМ ?​​​​​​​

На този етап със сигурност вече сте напълно наясно с цялата операция. Ако преди това не сте си давали сметка в каква опасност сте се намирали то от сега нататък ще имате изградено шесто чувство. Няма нищо лошо в това, защото в крайна сметка, безопасността е първи приоритет.

С натрупаните нови знания можем спокойно да заявим, че сте напълно подготвени в това отношение. Единствено остава да откриете достоверен източник от когото да закупувате резервни части в случай на евентуална повреда. Запомнете винаги да вземате само и единствено напълно нови части.

Повечето са скептично настроени към това, защото не знаят към кого да се обърнат. В случай, че и вие сте така, не се притеснявайте, тъй като отново сме тук, за да помогнем. Препоръчваме ви да посетите нашият онлайн магазин и съответно каталогът ни, ако разбира се това не сте го направили предварително.

В НасАуто ще успеете да откриете всякакви видове части за всички модели и марки коли. Относно качеството няма нужда за излишни притеснения, поради факта, че ние снабдяваме клиентите си винаги с най-доброто. Производителите, които работят с нас са се доказали на световната сцена в продължение на много години.

В случай, че се нуждаете от нови спирачни компоненти се обърнете директно към нас без колебания. Цените са крайно приемливи и достъпни, а при затруднение в избора, чувствайте се свободни да се обърнете към нашият професионален екип.