loader

Как се зацепва ангренажен ремък?

Накратко за функцията на ангренажния ремък


Ангренажният ремък е изключително важна част за нашия автомобил и главно за правилната работа на двигателя и неговия дълъг живот. Ангренажния тремък  осигурява синхронизацията  на въртенето на коляновия и разпределителния вал, с цел всмукателните и изпускателните клапани да се отварят и затварят даден брой пъти при пълното завъртане на валовете.

При определени марки  двигатели ангренажния ремък служи за задвижването и на други компоненти на двигателя, като водна помпа или маслената помпа. По предписание от производителя е необходимо смяната и обслужването им, при смяна на ангренажа.


Препоръчва се смяната на ангренажния ремък и обслужването на ролките да се осъществява на всеки 50 000 км.-100 000км.  освен ако оригиналният производител не е предписал друг период. Продължителността на живот на ангренажния ремък и ролките му е 50 000 до 150 000км.в зависимост от типа двигател.  Навременната смяна на ангренажния ремък преди указания срок от производителя е застраховка от сериозни повреди.

Ролята на ангренажния ремък е да създаде синхронизация между разпределителния и коляновия вал, която да бъде абсолютно прецизна. Профилът на зъбния барабан трябва да съвпадне със зъбците на ангренажния ремък.

Разпределителния вал задейства клапаните, докато буталата на двигателя задвижват коляновия вал с помощта на мотовилка. Скоростта на въртене на разпределителния и коляновия вал трябва да е постоянна.

В съвременните двигатели ангренажния ремък често се използва и за задвижване на други компоненти като водна или инжекционна помпа. При смяна на ангренажен ремък се препоръчва проверка за износвания и подмяна на неговите обтяжни и паразитни ролки при необходимост. Те също търпят големи натоварвания и следователно е добре да ги сменим заедно с ангренажния ремък. Ангренажния ремък  се сменя съвместно с ролките , обтегача а при някой атомобили и водната помпа.

Причината за скъсване на ангренажния ремък най-често е прекомерното  износване или  наличие на някоя  блокирала ролка. Това може да доведе до щета по клапаните, буталата и други детайли в устройството, или в краен случай - до основен ремонт.  Преди да извършим смяна на ангренажа е добре да се запознаем  с периодите  за смяна зададени от производителя на автомобила и да ги следим точно.

Преди да закупим нов ангренажен ремък е препоръчително да прочетем инструкциите към автомобила и да разберем неговите модел, година на производство, типа на двигателя и неговия размер.

Ангренажният ремък трябва да се зацепи по правилен начин в противен случай рискуваме поява на повреда в двигателя. При неправилно зацепване клапаните и буталата могат да се сблъскат, което може да ни коства скъпи ремонти по двигателя.

Ако ангренажния ремък е скъсан, преди да пристъпим към смяна на ангренажния ремък трябва да се уверим дали клапаните са повредени или не. От документацията към автомобила можем да разберем дали ангренажният ремък на ватомобила ни поврежда клапаните.

За да си гарантираме пълна гаранция на качеството добре е да закупим комплекта за ангренажния ремък заедно с ролките и  водната помпа от онлайн магазин с професионален екип, който да ви консултира и помогне да вземете правилното решение.

При зацепване на ангренажен ремък е ажно е да използваме необходими специализирани инструменти за целта като скоби и щифтове, акумулаторна батерия и други.


Стъпки на зацепване и съвети


1.Изключваме отрицателния полюс  на акумулаторната батерия.

2. Демонтираме всички маркучи и ролки, трансмисионни ремъци, за да извадим ангренажния ремък, охлаждащия компресор, клапаните, както и алтернатора (При някои модели е необходимо да премахнем алтернатора, за да стигнем до ангренажния ремък. В случай разхлабваме болтовете, държащи алтернатора, за да можем да го извадим лесно).

Не е необходимо да  премахваме херметизирани части от охлаждащия компресор

3. Махаме разпределителя, ако автомобилът ни има такъв.

4. Махаме капака на ангренажа

Завъртаме коляновия вал по посока на двигателя към нулевата маркировка

4. Поставяме  демпфера на коляновия и разпределителния вал така, че маркировките 0° на валовете да са на една линия.

5. Разхлабваме болта на обтяжната ролка.

6. Махаме ангренажа

7.Проверяваме устройството за обтягане, паразитните ролки и обтяжните ролки на ангренажа за повреди и ако трябва ги заменяме.

8. Нагласяме всички маркировки

9. Завъртаме целия коляновия вал два пъти по посока на двигателя, за да се уверим, че ангренажа е правилно опънат от обтяжната ролка.

10. Поставяме обтяжната ролка обратно на мястото й и закрепваме болтовете.

11. Слагаме капака на ангренажа заедно с всички трансмисионни ремъци, ролки и маркучи, които сме махнали.

12.Свързваме отрицателния полюс към батерията и включваме двигателя.

13. Рециклираме стария ангренажен ремък.


Още полезни съвети:

  • При монтаж на винаги трябва да следваме инструкциите на автомобилния производител, тъй като зацепването  на ангренажен ремък варира при всеки модел автомобил.
  • Не се препоръчва зацепване на ангренажа с обтегач на зъбчати ролки или фланци, тъй като това може да повреди устройството за натягане.
  • Не бива да позволяваме попадане на киселинни или разяждащи течности върху ангренажния ремък, както и горивно масло, лубриканти, химикали, тъй като могат да повредят гумената му структура.
  • Без значение кой елемент е повреден, дали обтяжната ролка, водещата и паразитната ролка,  – всички тези елементи трябва да се заменят с нови.
  • Колко дълго ще издържи ангренажният ремък зависи работната му среда, от силата на обтягане, както и състоянието на зъбните колела на ангренажа. Ако имаме  течове на масло по ремъка, това скъсява неговия живот.
  • Рискът  от повреда , скъсване или прескачане на ангренажния ремък или ангренажна верига трябва да се отстрани, тъй като така се  предотвратява  удар на клапаните в буталото.
  • Необходимо е да имаме защитен капак на ангренажния  ремък, тъй като ако няма, това води  до замърсяване и  понижава зададеният от производителя пробег.
  • При сервизно обслужване на ангренажния ремък се препоръчва смяната на всички ролки, лагери и компоненти, като се закупят нови с добро качество.


Смяната на ангренажен ремък не е проста процедура и е сравнително скъпа услуга при повечето марки автомобили, но със сигурност инвестиция, която си заслужава.

Поради тази причина е препоръчително при смяната на ангренажния ремък да се доверите на оторизиран сервиз, където могат да ви дадат съвет при избор на подходящ ангренажен ремък. При съвременните автомобилни двигатели се изисква зацепването да се направи с професионални  инструменти.

Уверете се, че закупувате подходящи ролки, уплътнителни пръстени и лепила за пръстени от оторизиранни онлайн магазини. Предлагат се ангренажни ремъци в комплект от уплътнителни пръсти за смяна. И не на последно място не забравяйте да ползвате винаги кокачествени инструменти и консумативи от утвърдени марки.