loader

Как се сменя горивен филтър?


Знаем, че горивният филтър е важен компонент от нашия автомобил, така че не бива да подценяваме неговата проверка. Периодичната смяна на горивния филтър е важна, за да се удължи живота на двигателя и горивната помпа.

Една от главните причини за преждевременното запушване на горивния филтър е използването на нискокачествено гориво.

Затова е и препоръчително при всяка смяна на масло да се сменя и горивният филтър. Изискванията относно вида и ефективността на филтрите, инсталирани в горивните системи, зависят от вида на използваното гориво и конструкцията на двигателя. Проверете какви са изискванията на производителя за горивният филтър на вашия автомобил.

Смяната на горивния филтър при повечето автомобили въобще не е трудна задача. Това се дължи на факта, че горивният филтър при повечето коли се намира до горивната помпа и инжекторите, които са направени така, че да могат да се почистват и сменят, когато силно се замърсят. Изваждането на горивния филтър от двигателя става много лесно. Преди да пристъпим към смяна на филтъра е важно да се съобразим с препоръките на оригиналния автомобилен производител.


Препоръчва се подмяната на горивния филтър да става средно на 10-15 хиляди км. пробег. Редовната смяна на горивния филтър е препоръчителна, особено ако колата ни е със съвременен дизелов двигател.


Можем ли да го сменим сами?

Разбира се, това зависи от нашия опит с ремонтите по автомобила и с какви инструменти разполагаме. Подмяната на горивния филтър не е скъп ремонт. Тъй като горивният филтър е сравнително евтина част на двигателя, затова и двигателят може да запали без проблем дори при ниски температури. Ремонтът включва три основни стъпки:

  • демонтиране на стария филтър
  • монтиране на новия
  • обезвъздушаване на горивната система.

 

Стъпки при някой от автомобилите


1. Повдигаме колата с крик и я застопоряваме със опори.

2. Откачаме отрицателния полюс на батерията на горивния филтър.

3. Демонтираме въглеродния филтър и го местим леко настрани. Местим го, за да имаме по-хубав достъп до бензиновия филтър и свободно място за работа с ключовете.

4. Слагаме парцал около горната част на горивния филтър, защото когато го отвиваме може да излезе малко гориво и да се излее на двигателя.

5. Използваме контра ключ №18 и ключ №14 „отворена звезда“ отвиваме гайката на горната част на горивния филтър. Тя представлява изходящ бензинопровод, който е след металната част и се свързва с гумено съединение към двигателя. Благодарение на гумената си част горния бензинопровод може да се мести, докато долният входящ не може.

6. Преместваме парцала под филтъра и отвиваме долния отвор на филтъра. Оттам може да излезе повече бензин и общо взето цялата течност във филтъра може да изтече.

7. Отхлабваме стягащия винт на поддържащата скоба на филтъра с ключ №8. Можем да оставим махането на този винт и за накрая, но ако искаме да свалим филтъра бързо без да разливаме от горивото му, добре е да разхлабим винта по-рано. Това най-лесно може да се направи едновременно от двама човека: единият да разхлаби този стягащ винт, докато другият развинти долната гайка.

8. Използваме  контра ключ №18 и ключ №14, за да отвием бързо гайката на долната част на филтъра, където е бензинопровода. Тъй като от бензинопровода може да потече повече бензин, отколкото самия горивен филтър, след като отвием гайката запушваме с пръст горния отвор на филтъра, докато го изкараме и занесем до отвора на резервоара.

9. Прикрепяме  новия филтър към скобата, като внимаваме да не го монтираме наобратно. Посоката на поставяне е посочена от едната страна на филтъра, където е написано “out”.

10. Затягаме долната гайка на филтъра и винта на скобата.

11. Поставяме обратно въглеродния филтър.

12. Проверяваме дали сме монтирали всичко и дали не сме пропуснали да почистим разлят бензин или сме разместили маркучи или контакти.

13. Поставяме отрицателния полюс на батерията.

 

Защо да сменяме редовно горивния филтър?

 

Силно замърсеният филтър може да предизвиква загуба на мощност в двигателя и да ускори скоростта на неговото износване. Ако усетим признак за загуба на мощност в двигателя и го пренебрегнем, това може да доведе до пълно блокиране на двигателя.

 Също така може да се получи прекъсване в подаването на гориво, намаляне на мощността на горивната помпа, което може да стане причина за късо съединение. Задръстеният филтър може освен това да причини вътрешна корозия на компонентите на дивгателя.

 

По-ефективна работа на двигателя


Реакцията на двигателя пряко зависи от степента на чистота на горивния филтър. Едно от най-добрите неща, които можем да направим за двигателя си е, да следим за състоянието на горивния си филтър. Загубата на ускорение може да бъде сигурен знак, че горивният ни филтър се нуждае от подмяна.


По-малко разходи за гориво

Навременната смяна на горивния филтър определено е начин да спестим от бюджета си за гориво.

 

Причини за задръстване на горивния филтър

Една причина да сменим горивния си филтър могат да бъдат зимните месеци. Тогава заради ниската температура се образуват кристали, които задръстват горивния филтър.

Препоръчително е през зимата да зареждаме с висококачествени горива. Въпреки че са скъпи, в тях се съдържат добавки, които помагат за поддръжката на горивната система в чисто състояние.

Не забрявайте през зимата поддържате резервоара си пълен. Така можем да избегнем появата на кондензация.


Кое е по-добро смяна или почистване на горивен филтър?

Разбира се, смяната на горивния филтър е при всички положения по разумният вариант, ако държим да опазим двигателя си. Разбира се почистването на горивния филтър е само временно решение на проблема. Препоръчва се смяната на задръстения горивен филтър с чисто нов. Ако все пак сте решили да го почистите, ето как да го направите.


Как се почиства горивния филтър?

Можем да почистим своя горивен филтър като насочим струя със сгъстен въздух към него. Подлагаме го на струята, докато не започне лесно да преминава през материала на филтъра. Ако пък не постигнем подобен ефект по този метод, това е знак, че на горивния филтър му е дошло време за смяна.