loader

Как да сменим кормилна щанга на BMW 5 ?

Може да разполагате с много мощен двигател и супер отзивчива, високоефективна трансмисия, която да прехвърля цялата тази енергия върху колелата на автомобила. Но ако нямате начин с който да ги управлявате и съответно маневрирате в посоката на вашите желания, то в края на краищата се оказвате с улична шейна.

Въпреки това обаче шейните разполагат със средство, което ви позволява да ги маневрирате, така че в това отношение отново не бихте могли да се доближите до тях. Това прави превозното средство без кормилна система да изглежда по-скоро, като гигантски търкалящ  се камък, който изцяло зависи от силата на гравитацията.

Системата за управление на превозното средство е също толкова важна, колкото двигателят и скоростната кутия. Докато последните две са това, което ефективно влага енергия в колелата, трябва да осъзнаете, че кормилната система контролира тяхната посока.

Без тази сложна система няма как да използвате вашият любим автомобил и именно поради това всички неизправности по него не бива да бъдат пренебрегвани. Днес ние ще ви представим неговата същност и как правилно да го замените в случай на повреда.


Същност на кормилната система

Принципът, който стои зад кормилната система на автомобила, за щастие е доста елементарен, но ефектите му са чудодейни. От създаването на превозните средства до днес съществуват няколко типа системи, от които най-доминиращият е така нареченият - зъбно-гребенен.

При него кормилната система завърта предните колела в посоката, в която желаете да отидете, но също така за разлика от другите го прави точно и без усилия. Стандартният вид използва предавки, за да достигне до тази цел в резултат на което при повечето системи са необходими няколко на брой завъртания.

Точният им брой не може да бъде определен, защото те могат да се различават между автомобилите. Причината за това е, защото например при спортните обикновено се изисква в пъти по-малко за разлика от семейните, където е повече.

В световен мащаб превозните средства са съставени от едни и същи основни компоненти в своята кормилна система. Първата и най-очевидна част е самият волан. Той е началото на всичко и когато проследите неговата структура ще достигнете до останалите резервни части, които служат, за подаването на сигнала и съответно завиването.

Едни от най-важните сред тях са следните три компонента :

Компонентите, които изграждат тази система, са многобройни и тяхното значение е съществено. Когато забележите изменение в реда им на работа ви съветваме да обърнете сериозно внимание и веднага да посетите сервиз.

Кормилната щанга отговаря за може би най-важното действие в автомобила, а именно неговото завиване. Ето защо е от важно значение винаги да следите нейното състояние.


Какво представлява кормилната щанга ?

Както споменахме досега, кормилната щанга е важен компонент от уредбата на автомобила. Той представлява тънък метален прът, който се разполага от двете страни на предните гуми. Но е важно да знаете, че за да предаде движението, което се генерира от завъртането на волана е свързан с кормилната рейка и шенкела.

Какво се случва обаче, когато механизма започне да се износва ? Краищата на щангите трябва задължително да бъдат проверявани при редовната смяна на маслото. Погрижете се те да бъдат инспектирани от квалифициран техник.

Тъй като техните краища се износват, те могат да се разхлабят и да развият нестабилно състояние, което се усеща по време на управлението на автомобила. Това от своя страна е лошо за гумите и предното окачване. Ако проблема не бъде отстранен със сигурност ще се наложи да ремонтирате и тях.

Достигнете ли етапа, в който ще се наложи да ремонтирате тази част, е важно да запомните няколко неща. Не винаги се изисква подменянето на кормилният накрайник, но в повечето случаи редица експерти препоръчват да го сменяте едновременно с щангата.

Освен това реглажа е задължителен след като смените щангите, тъй като е необходимо автомобила да се движи в праволинейно движение.


Симптоми подсказващи за износване

За щастие проверката може да я извършите самостоятелно без да посещавате сервиз. За целта е нужно да повдигнете предната част на превозното средство, като използвате подходящ крик. След като колелото е изцяло във въздуха поставете двете си ръце в горната и долната позиция на гумата.

Натиснете наляво, след това надясно, като редувате движенията от всяка страна. Ако усетите някакво разхлабване или нетипичен шум си струва да проучите допълнително, за което обаче ще е необходимо да свалите самата гума.

Точно зад спирачния ротор и главината трябва да можете да забележите края на кормилната щанга. Огледайте я внимателно за външни повреди. При скъсана втулка, шансовете за натрупването на мръсотия вътре е голяма. Това от своя страна би я унищожило, така че в този случай със сигурност ще се наложи да смените щангата.

Други признаците, които биха ви подсказали, че се нуждаете от спешна проверка в сервиза или евентуален ремонт са по принцип точно четири вида.

Те са следните :

  • Неравномерно износване на гумите
  • Скърцащ звук при завиване
  • Отпуснато усещане при управление
  • Неизправност на щангата

При първият, ако забележите, че вътрешната или външната страна на протектора се износва рано в сравнение с останалата му част то със сигурност това е знак, че изпитвате проблем в щангата. Заедно с това при завиване ще забележите странен звук, който е причинен, както от износените гуми, така и от повредената щанга.

Също така в случай че по време на шофиране усещате отпуснато управление на волана, ви съветваме веднага да посетите специалист. Ако щангата е неизправна то тя ще допринесе до доста тежки последствия, тъй като е напълно възможно да загубите волана.


Как да сменим кормилната щанга при 5-та серия BMW ?

Немският гигант е изключително популярен със своята 5-та серия автомобили. Тези модели са спечелили редица постижения и накради, както преди, така и сега. Изпълнението е широко предпочитано от масовите потребители, тъй като то определено оправдава техните очаквания.

BMW серия 5 са отлични превозни средства. Малко съперници от този клас могат да се сравняват с него. Причината за това е, че няма нищо, което да надмине техните мощни двигатели, които са в комбинация с пъргаво управление и плавно каране.

Шикозният интериор с много място в двата реда седалки и багажника са само част от стандартното и оборудване, което спечелва сърцата на множество почитатели от цял свят. Но за съжаление подобно на всичко, дори и най-добрите понякога изпитват проблеми.

Често срещано е марката да бъде с неизправности по своята кормилна система. Те са основно свързани с кормилните щанги, за което пряк виновник е техният спортен тип окачване и твърдо возене. Понякога непредпазливите шофьори, които са почитатели на високите скорости попадат в неравности по пътя, които сериозно повреждат тези компоненти.

При наличието на какъвто и да е проблем в предницата на автомобила е препоръчително да я отстраните възможно най-скоро. Ако в случая става въпрос за кормилни щанги не се тревожете, защото ремонта е толкова лесен, че на практика и вие може да го извършите.

Преди да предприемете това имайте в предвид, че когато колата ви е била обслужвана от предходният собственик той може да е заменил всички крепежни елементи и болтове с различни от стандартните. Именно затова бъдете подготвени с множество инструменти.


Стъпки при самостоятелен ремонт

Процесът започва с повдигането на автомобила до такава степен в която гумите се намират над земята. Като цяло щангата има разположена по нея шарнирна връзка, благодарение на която окачването се движи.

След като сте го повдигнали за улеснение ви препоръчваме да свалите предните гуми и да ги завъртите в странична посока, за да разполагате с повече достъп до кормилните части.

Разглобяването се осъществява подред в следните няколко стъпки :

  • Развиваме кормилния накрайник от шенкела
  • Отделяме щангата от кормилната рейка
  • Премахваме кормилните накрайници от щангата

В  случай че изпитвате затруднения може да използвате помощта на още един човек. Инсталирането на новите компоненти се извършва по същият начин, но в обратен ред.